Wyjazd na dłuższe wakacje górskie

W tym roku zaplanowaliśmy razem z grupą znajomych, że spędzimy wakacje inaczej, niż zwykle. Zawsze jeździliśmy w góry. Wybieraliśmy miejsca, gdzie jest morze, piasek i słońce. W związku z tym nasz wypoczynek ograniczał się do biernego leżenia na plaży.

Spędzenie długich wakacji w górach

długie wakacje w górachTeraz chcieliśmy spędzić długie wakacje w górach. Podczas wakacji planowaliśmy zwiedzić kilkanaście miejsc i zdobyć kilka szczytów. Mieliśmy na to wszystko odpowiedni plan oraz czas – jako studenci mieliśmy naprawdę długie wakacje. Podczas nich mogliśmy sobie pozwolić na dłuższe wyjazdy. Mogliśmy także poświęcić wakacje na długi pobyt w górach. I tak też się stało. Wybraliśmy się w góry zaraz po zdanych wszystkich egzaminach. Gdy tylko każdy z nas skończył sesję egzaminacyjną spakowaliśmy plecaki i ruszyliśmy na południe kraju. Planowaliśmy spędzić tam jak najwięcej czasu. Był nawet plan, aby zaciągnąć się tam, gdzieś do pracy sezonowej, aby móc spędzić tam więcej czasu. Na początek mieliśmy nocleg i póki co planowaliśmy beztrosko zwiedzać okolice. Podczas tych długich wakacji w górach bardziej zbliżyłam się do natury. Obcując z górami zrozumiałam jak potężna i ważna jest przyroda i dbanie o środowisko. Zmieniłam swoje nastawienie do otaczającej mnie przyrody i pokochałam naturę jeszcze bardziej, niż wcześniej. Aby przygotować się do takiego długiego wyjazdu należy zadbać o to, aby mieć odpowiednią kwaterę na początek. Nie należy zapominać także o odpowiednim stroju do wędrówek – bez względu na to czy wybieramy się na długo czy krótko w góry trzeba mieć odpowiedni strój.

Wyjazd był naprawdę udany, ale myślę, że była to zasługa dobrego zaplanowania. Przy dłuższych wyjazdach warto być przygotowanym na różne okoliczności, aby uniknąć wszelkich niespodzianek losowych. Choć znam też takie przypadki, które świadczą o tym, że spontaniczne wyjazdy na dłuższy pobyt też były udane.