Naturalna witamina na odporność

 

Wzmacnianie odporności jest niezmiernie ważne dla naszego zdrowia, szczególnie w sezonie jesienno – zimowym. Dieta bogata w różne witaminy i minerały, jest gwarancją dobrego samopoczucia i znacznie zmniejsza ryzyko zachorowania.

Źródła naturalnej witaminy C

naturalna witamina cZażywanie suplementów diety nie może być alternatywą dla odpowiednio zbilansowanej diety, gdyż witaminy są zdecydowanie lepiej przyswajane z pożywienia. Naturalna witamina C występuje w dużych ilościach w owocach i warzywach i też z tego źródła jest najlepiej przyswajalna. Aby zachować dobre zdrowie, trzeba je przyjmować systematycznie, najlepiej każdego dnia. Największym źródłem kwasu askorbinowego są owoce dzikiej róży, czarna porzeczka, kiwi, czy natka pietruszki. Spożywanie tych produktów na surowo powoduje, że przyjmujemy wszystkie wartości odżywcze w maksymalnych ilościach. Nie można przesadzić ze spożyciem tej witaminy, bo jej nadmiar jest wydalany razem z moczem. Witamina C poza wzmacnianiem odporności ma też zastosowanie w kosmetyce, czy medycynie. Największą dawkę tej witaminy, powinny przyjmować kobiety w ciąży i karmiące, oraz osoby z osłabioną odpornością. Kwas askorbinowy jest wrażliwy na wysoką temperaturę i światło. Jeżeli świeżo wyciśniemy sok z pomarańczy, cytryny, czy owoców dzikiej róży, to musimy je przechowywać w zaciemnionym miejscu, gdzie panuje niska temperatura. Ponadto witamina C zwiększa przyswajanie innych składników, przez co dobrze zawsze do obiadu przyjmować jakieś warzywa zawierające jej dużą dawkę.

Kupując preparaty witaminowe, możemy jedynie wspomóc nasz organizm, ale nie zastąpią one witamin z naturalnych źródeł. Witamina C jest jedną z podstawowych witamin, jakie powinniśmy przyjmować każdego dnia. Bezpośrednio ona wpływa na nasze zdrowie.