Młode zespoły rockowe, chcąc przebić się ze swoją twórczością do szerszego grona odbiorców powinny myśleć wielowymiarowo. Samo granie jest tylko częścią całej aktywności, jaką dobrze funkcjonujący zespół powinien wykazywać. W czasach skrajnie internetowych warto wykorzystać elementy promocji online…Ale czy wyłącznie?
Koszulka z nadrukiem ulubionego zespołu
Jednak sprawa nie kończy się na samym internecie…Warto nie zapomnieć również o tradycyjnych metodach promocji, takich jak sprzedaż płyt na koncertach lub chociażby wywieszania banera z nazwą zespołu. Ciekawym pomysłem jest również sprzedaż koszulek z nazwą zespołu lub jakąś ciekawą grafiką. Koszulki z nadrukiem cena są dzisiaj bardzo popularne, a firm oferujących wykonanie takiej usługi jest mnóstwo. Tego typu aktywności pokazują również, że zespół profesjonalnie podchodzi do swojej działalności nie tylko w wymiarze muzycznym, ale i marketingowym. Dzisiejszy rynek jest przepełniony, a jego rozmiary zostały skrajnie pomniejszone ze względu na masową dostępność w internecie. Z tego powodu zespoły muszą starać się, aby były widoczne nie tylko na scenie, ale również na plakatach, koszulkach, w mediach etc. Pomysł z koszulkami zawsze był dość skuteczny, być może dlatego, że dla młodych ludzi sposób ubierania się mocno identyfikuje się z preferencjami muzycznymi. Dlatego szczególnie warto rozważyć tę kwestie, jeśli zespół ma dużo fanów w wieku nastoletnim.
Chyba każdy fan rockowej muzyki posiada w swojej garderobie przynajmniej jedną koszulkę z nadrukiem ukazującym wizerunek bądź logo ulubionego wykonawcy. Szczególnie jest to widoczne na festiwalach, gdzie fani danego artysty są w większości identyfikowani poprzez koszulki. Sam pamiętam chorzowski koncert Pearl Jam z 2007 r. gdzie zobaczyłem tysiące takich koszulek.